Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-11, 16:31   #20
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Referanseverdier for hypotherose-behandling

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg tror det er viktig og "lære" leger om hvilke verdier som er rette.
Jeg har gått i lang tid med TSH på over 3,3 og T4 på ca 23,5.
Legen min har misforstått og gitt meg mindre og mindre Levaksin siden verdiene var høye. Hvilket betydde at verdiene har sakte men sikkert steget. Det var sykehuset som slo alarm etter at jeg har utviklet struma som følge av langvaring undermedisinering.
Siste blodprøve ble tatt i februar, TSH 3,1 og T4 21,6. Legen min mener dette er bra verdier, men jeg føler meg absolutt ikke bra. Føles veldig frustrerende å ha det slik...

Vel, det er kanskje bra verdier for en frisk person, men helt klart ikke for deg ..! I Norge er TSH-grenseverdiene alt for høye, og mange pasienter må veldig lavt før de føler seg bra, gjerne helt under 1,0. Du burde be om å få ta en FT3-prøver også, ettersom FT4-en din er såpass høy (selv om den har gått ned igjen). Egentlig er høyt FT4 typisk for høyt stoffskfite, men det kan også tyde på at kroppen ikke klarer å gjøre om FT4 til FT3 (om jeg ikke husker alt dette feil), og da bør det sees i sammenheng. Sjekk anti-TPO i samma slengen. Stå på krava, og ikke gi deg!
Jeg har mye bedre verdier enn deg nå, og føler meg ganske crap likevel ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat