Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-11, 09:54   #6462
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Noen som har opplevd at maltitol har gjort at de de har falt ut av ketose? Har skjedd et par ganger i det siste at jeg ikke får utslag på stixene, og det er alltid etter at jeg har spist en Atkins-bar som nødproviant. Holder meg ellers innenfor karbogrensene til ketolyse og teller så klart med netto karber i barene og, men virker nesten som om jeg ikke tåler maltitolen lengre.

Du faller nok ikke ut av ketose av en Atkinsbar, det hørtes i så fall litt uvanlig ut.
Som jeg har sagt et par ganger her inne, grensen for ketose (altså kostholdsindusert) går ikke på 15-20 gram pr døgn. Dette er den mengden spm regnes som optimalt for vektnedgang.
Måler du på kvelden, ca to timer etter siste måltid?
Det er mange faktorer som kan påvirke stixene, så hvis du ellers VET at du har spist riktig i løpet av dagen, så ville jeg ha senket skuldrene og fortsatt som før

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold