|
Sv: De tre viktige faktorene for varig vektnedgang
Opprinnelig lagt inn av christine76, her.
Jeg er delvis enig.
Mosjon er selvfølgelig viktig for å leve et sunt og godt liv, men jeg tror den viktigste suksessfaktoren for å holde vekten er å aldri falle tilbake til gammelt kosthold, men fortsette med et sunt kosthold resten av livet. Først når man gjør det vil man kunne klare å holde seg til den nye vekten sin.
Jeg pleide tidligere å si at jeg ville heller være tjukk enn å slanke meg konstant resten av livet. Det var før jeg prøvde lavkarbo. Nå er det ikke noe stort offer å holde meg til riktig mat, og mengdekontroll kommer mer eller mindre av seg selv.
Jeg er enig at det primæret i forhold til vektnedgang er kostholdet. Men det er flere dimensjoner som er viktige å få med, som gir tilskudd i form av økt vitalitet og livsglede.
Trivselsvekt er jo et godt begrep, og det handler om å trives med sitt nye "jeg" og få til en varig endring.
Mosjon gir økt velvære, frigjøring av endorfiner i tillegg til andre gode helsegevinster som jeg vil utnytte på veien mot mitt "nye jeg".
Dette fokuseres det desverre for lite på her inne.
Likevel må jeg få gratulerer deg med vektnedgangen og at du har klart å stabilisere deg. 
~ There is no easy way to heaven ~
|