Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-11, 22:23   #17
Alkazelters
Seniormedlem

Alkazelters sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Hei!

Jeg har nå gått på ketolyse i 6 uker, og har bare gått opp i vekt. Jeg tenker at det er greit å lete etter partystoppere nå. Jeg lurer på om det er noen som vet hvilke partystoppere som ser ut til å være de vanligste? Jeg vet at tråden til arnakrisitin (tror det var den - hvertfall en av de som er til nybegynnere) nevner at for lite fett og for lite vann er veldig vanlig. Jeg drikker 3-5 liter om dagen, og fett kan ligge på 250g og litt over, så jeg tror ikke det er problemet.

I boka til torkil finner jeg et sted hvor det står om "vekttapet stagnerer", men jeg føler ikke at det gjelder meg, for det har jo ikke begynnt engang? Men der står det at man kan begynne å øke KH med 5 gram per uke opp til 25-40gram når man har vært i ketose noen uker, forutsatt at man fortsatt er i ketose. Men gjelder dette meg også, eller er det best for meg å fortsette på 15 kh, siden jeg ikke går ned? Eller burde jeg heller forsøke å gå ned i kh? Jeg ser jo at det er et forslag i boka, hvis man ikke får utslag på stixen, men det får jeg da.

Jeg har hatt et par sprekker i forbinnelse med at jeg har blitt lei over å gå opp. Da har jeg enten gått opp mye mindre enn jeg hadde trodd, eller gått ned i vekt. Betyr det at jeg tåler kh godt, eller er det bare tilfeldig?

Tusen takk for svar

Dette tipset er nok ikke helt i tråd med ketolyseprinsippene, men jeg tror du spiser for mye fett. 250 gram fett er godt over 2000 kcalorier. Her er forresten et spennende innlegg som setter litt perspektiver på vektnedgang og kcalorier.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat