Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-11, 22:21   #6
tjeldberg
Medlem

tjeldberg sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Gratenger, formretter og lignende

Opprinnelig lagt inn av Clockwork, her.

Form-retter er fryktelig ålreit da det ofte er enkelt å slenge sammen og lager seg selv i ovnen, samt at man kan lage mye om gangen og varme opp senere, f.ek.s til to middager\kveldsmat\lunsj dagen etter osv...

Noen som har noen bra oppskrifter? Lager stort sett bare ostelasagne eller Skaldemanns "Fisk I Form" selv, trenger noen nye tips

Fisk i form, slik jeg lager den:

1 pakke Torskefileter
Meierismør
Fløte
CF
Majones
Fransk sennep
1-2 egg
Revet ost

Legg torskefilene i en ildfast form med meierismør, og bland sammen resten av ingrediensene til en "saus", jevn gjerne med 1-2 eggeplommer. Topp herligheten med revet ost og stek i ovnen på 200 grader i 15-20 minutter, til fisken er ferdig og osten er sprø og gyllen. Ekstra godt med litt sprøstekt bacon på toppen, men hva er vel ikke det?

Takk for tips.
Har en enkel en.
Fisk lag i ildfast form, ha på salt og pepper, legg flere lag alt etter hvor mye du vil lage. Blad inn 2ss djionsenep i en boks sæterrømme og ha over fisken. Topp gjerne med ost om du digger det, jeg gjør det

Godt til spinat eller brokkoli og hva annet av grønnsaker du måtte like. Veeeldig godt, usannsynlig enkelt og funker fint til lunsj neste dag varma i micro.