|
Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?
Opprinnelig lagt inn av Kula, her.
Så du mener at en som er undervektig trenger å spise usunt? Du må jo gjerne mene det, men det er allikevel feil.
Om du velger å gi barna dine sukker, til tross for at det er usunt for dem, er det helt greit. Bare ikke tro at barna dine trenger det.
-
Nei men du vrir på det som blir skrevet. Og det jeg mener. Så får du heller feie for din egen dør mht egne unger/barnebarn og hva dem får lov til å spise og ikke. Jeg tenker som sagt at- sunt er bra uansett sånn eller slik. Men ja det er lov med litt snop på lørdagen- og så lenge ungene er små, så er det vi voksne som må begrense det. Ansvaret ligger hos oss. Og jeg tar på meg gladelig at de på lørdagen får en liten eventyr sjokolade hver seg - og en liten chips pose på deling.
Opprinnelig lagt inn av Kula, her.
Ja, og så kan du komme og fortelle røykeren at han/hun egentlig trenger å røyke litt. Alt med måte, ikke sant?
-
Jeg røyker ikke selv, men jeg står for at det får bli opp til hver enkelt om de vil skade lungene sine eller ikke ! Og siden jeg er en ikke røyker - det er heller ikke mannen, så vil jo legge fram at røyk er dumt, skadelig og ikke bra når den tiden kommer.
Opprinnelig lagt inn av -Cilia-, her.
Det er en vanlig misoppfatning at vi trenger sukker. Hvis du googler glukoneogenese kan du lese hvorfor vi faktisk ikke trenger det (i kosten).
-Cilia- : Det kan jeg godt google. Og beklager , at jeg da har tatt feil i så måte.