Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-11, 17:53   #46
nilmor
Medlem

nilmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
nilmor er ny på veien

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Nå ble jeg forvirret her, går man saktere ned i vekt dersom man trener og går på ketolyse? jeg går på den strengeste ketolysekuren (15-20 karber om dagen) og synes ikke ekstremdietter bør kombineres med for mye trening. man kan vel nesten spise seg ned i vekt?... jeg trener vanligvis 2-3 ganger i uka til vanlig. men har hørt at de første ukene når du er ny skal du ikke trene i det hele tatt for du får så mange bivirkninger?

Vil bare skrive noen ord om egne erfaringer så langt etter 3 uker på ketolysedietten.
Jeg har fulgt anbefalingene til Torkild om ca 30 min aktivitet hver dag. Dette fungerte veldig godt de første dagene, selv om jeg kjente litt svimmelhet og hodepine.

Etter første uka har treningen min fåttt en mer aktiv form, jeg går på ski i et tempo sin gir fra moderat til høy puls og med en varighet på ca 60 min.
Dette har fungert helt fint, og jeg opplever velvære og ikke ubehag med å være fysisk aktiv.

Første uken hadde jeg en vektnedgang på ca 4,5 kg, men regner med at det var mye vann som jeg kvittet meg med.
Andre uken hadde jeg en vektnedgang på 2,5 kg og det ser ut til jeg oppnår samme resultat i uke 3.

Jeg forsøker å gjennomføre noe fysisk hver dag. En gåtur i ledige klær med høy puls er et fullverdig treningsalternativ og man utsetter seg heller ikke for overbelastning.

Oppsummert har jeg fokus på 3 ting når det gjelder vektnedgang og varig livsstilsendring.

1) Riktig kosthold (LCHF og ketolysedietten), lavkarbo kommer i neste fase.

2) Regulere totalt inntak i tråd med BMR (Basic Metabol Rate). Link til kalkulator finnes her

3) Mosjon. Jeg har ingen ambisjoner om å bli Petter Norhtug eller Arnold Swartensneger. Men finner glede i å være en mosjonist og opparbeide meg en god fysisk form.

Planen er at disse tiltakene vil være med på å hjelpe meg til i første omgang å komme meg ned til ønsket vekt (MÅL = 90 kg), og ikke minst en livstil som sørger for at jeg blir på dette nivået for all frem tid
Forøvrig syntes jeg at disse tre punktene kunne vært debatert på et litt bredere plan her i forumet, ellers får diskusjonene fort litt slagside.

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat