|
Sv: Med fokus på trening!
Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.
Nå ble jeg forvirret her, går man saktere ned i vekt dersom man trener og går på ketolyse? jeg går på den strengeste ketolysekuren (15-20 karber om dagen) og synes ikke ekstremdietter bør kombineres med for mye trening. man kan vel nesten spise seg ned i vekt?... jeg trener vanligvis 2-3 ganger i uka til vanlig. men har hørt at de første ukene når du er ny skal du ikke trene i det hele tatt for du får så mange bivirkninger?
Det er helt riktig at du ikke bør trene de første ukene i ketose. Kroppen har da mer enn nok med å omstille seg til den nye forbrenningsformen. Etter det er det ingen grunn til å unngå trening
Du lurer på om trening stopper vektnedgang. Ja, vekta kan gå saktere ned, men det er fordi du bygger muskler, og de veier mer enn fett . I stedet vil du merke at kroppen strammes inn fordi muskler tar mindre plass enn fett. I tillegg ser det da mye penere ut med en stram kropp enn en dvask??
Jeg holder meg stadig under 15 karber om dagen, og trener mye. Kostholdet har kun gitt meg positive opplevelser med mer energi osv, men dette er tydeligvis individuelt. Du må selv føle på kroppen hvor mye du tåler på såpass få karber .
Uansett; trening gir så mye mer enn fastere fisk; godt humør, overskudd, jevnt god psyke, nye venner (dersom treninga inkl. flere enn deg selv da )osv, osv. Ingen grunn til ikke å prøve