|
Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?
Opprinnelig lagt inn av Trj, her.
Jeg blir faktisk litt lei meg av å lese denne tråden. Hvor langt skal man gå for å tilfredstille familie og venner ? Er det rart at det er så mange problemer med overvekt og mange som sliter med spiseforstyrrelse, når det utøves en sånn sterk sosial kontroll gjennom mat ? Det sier noe om hvor mye følelser som knyttes til spising og "kosing". Når man koser seg SKAL det være søtt... Nei, rett opp ryggen, jenter og gutter og hold på kontrollen over egen kropp og eget liv. Jeg synes etterhvert at det er usympatisk at andre føler de har rett til å kommentere maten jeg/vi/dere spiser. Det skulle tatt seg ut at jeg kommenterte at folk trykka i seg det ene kakestykket etter det andre... Har dog lyst å misjonere noen ganger... men har folkeskikk.
Jeg er helt enig med deg. Men jeg er så innmari sår på dette, for jeg utviklet spiseforstyrrelser i tenårene (overspising) og har ikke klart å kontrollere meg før nå de siste årene, derfor blir jeg usikker når det gjelder sånt, jeg har ikke hatt familie som har støttet meg, tvert imot.
|