|
Sv: Dette spiser jeg, noe som er feil her? Går ikke ned i vekt
Opprinnelig lagt inn av Trj, her.
Modererer den paprika/tomat-kommentaren min. Utenom middagen er det oppunder 14 g karbohydrater. Så smoothien er kanskje stedet å starte.. SELV velger jeg grønn paprika og spiser tomat - men tenker over hvor mye. Bringebær spiser jeg et par ganger i uka.
Ja, jeg tenkte bare at trådstarter ville ha svar på hvorfor h*n ikke går ned i vekt siden det var tittelen på tråden 
Jeg kan jo ikke påberope meg å ha noe eksakt svar på dette, men synes det er viktig å påpeke at det er utallige nye som har brent seg på de derre bær-smoothiene altså. Siden det florerer av smoothie-oppskrifter her inne så kan det være lett for nye medlemmer å hive seg på dette, og så glemmer de å se på hvilken filosofi folkene som har lagt inn oppskriftene følger. Selv om Atkins eller Lindbergere kanskje kan spise bær så er det jo slett ikke det samme på ketolyse, Skaldeman eller LCHF.
Det kan godt være at det også ligger et element av klassisk betinging her; i den forstand at hvis man har slanket seg på pulvershaker tidligere så har man lettere for å ty til smoothier og shaker her også, fordi man (ubevisst) tillegger det en erfart positiv virkning.
Men siden jeg postet det samme svaret tre ganger uten å få respons så var det kanskje noe h*n ikke ønsket å høre foreløpig. Smoothie til frokost er jo unektelig mye mer fristende enn egg og bacon... Jeg sier bare at det er fullt mulig at årsaken til manglende vektnedgang faktisk ligger her.
Beste hilsen Nic.
Sist redigert av Nicpins : 06-03-11 kl 15:27.
|