|
Sv: Sukker og LCHF?
Opprinnelig lagt inn av babydoll, her.
For å være litt ekkel og pirkete er 1000 år siden ganske langt unna steinalderen, nærmere bestemt vikingtid. I vikingtid var det store gårder som dyrket korn, man spiste masse brød og slikt 
Sier du 5000 eller 10000 år siden skal jeg heller kjøpe argumentet ditt Forøvrig kan man ikke regne med at norske steinaldermennesker har spist så mye frukt, da frukt i seg selv ikke har vært så vanlig. Regn heller med at de spiste bær og grønnsaker, som er temmelig nær dagens LCHF-filosofi (selv om de nok ikke gikk i fistel over en gulrot. hihi)
Neida enig her, men vet heller ikke hva dem spiste helt 100% i utgangspunktet. med mindre du har en tidsmaskin hjemme btw jeg skrev feil, glemte en 0 hehe. 10000 stemmer. joda går med på teorien, men i utgangspunkte levde de ikke på snacks ala nøtter, frukt og bær. de spiste skikkelige måltider vil jeg tro. fet fisk, kjøtt, litt grønnsaker om ikke så mye, svor og nøtter og kanskje strutseegg hehe. tviler på de hadde noe særlig til ost og melk egentlig... men men. følger ketolyse, som er inspirert av steinalderdietten. man vet ikke alt om den tida, derfor har de nok bare tatt en god dose inspirasjon og muligens litt fantasi 
|