Tråd: Cesar Millan
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-11, 21:55   #191
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av jezza, her.

Joda, ser at mange hunder er "ødelagt" før CM kommer inn i bildet. Og jeg ser at en del av hundene blir veldig flinke til å "gjøre det de skal", og blir kanskje velfungerende i sosiale situasjoner. Men jeg ser ikke glade hunder som gjør det de skal fordi de er positivt trent, og liker det de gjør, men hunder som gjør det de skal fordi de vet at de blir straffet hvis de ikke gjør det de skal eller gjør feil.
Det er mange veier til Rom... men vi er uenige om hvilken vei som er den beste/rette.
Det er jo helt greit.

Gjør du ikke det? Ser du ikke hundene når de har oppfølging på de et par mnd etterpå? Jeg ser hunder som endelig er løst fra en tvangsmessig atferd de ikke var særlig komfortable i - men som de ikke kom seg utav på egen hånd... jeg fatter ikke - helt ærlig - at du ikke ser hvor mye bedre disse hundene har det i oppfølgingen... i dag feks med en grand danois som ble helt vill når han traff andre hunder.... Cesar brukte litt dulting - og sin egen energi - og bare står der til hunden faktisk legger seg ned selv om det står en annen nedenfor og bjeffer vilt... når den første legger seg ned - roer den andre seg også og legger seg ned... To hunder som før gikk i strupen på hverandre går nå tur SAMMEN på hver side av den ene eierene uten problem... jeg ser ingen "ulykkelig" hund i denne situasjonen... jeg tror igjen at du tillegger hunder litt mer enn det som er reelt. En hund lever NÅ - den går ikke rundt og "vet at den blir straffet" til vanlig - det er kun situasjoner den har opplevd med påfølgende straff/ros som der og da bestemmer atferden. Cesar bryter negativ atferd og lærer hunden å håndtere situasjonen SELV på en positiv måte - og han gjentar og gjentar (som Echo sier - man overtrener den positive situasjonen) til dette har gitt et sterkere inntrykk i hundens sinn enn den negative.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat