|
Sv: Barn på LCHF
Jeg har heller ikke lest "Good Calories, bad calories". Jeg har hørt om den, men jeg gidder ikke lese den. Jeg har lest mange nok bøker om lavkarbo og steinalderkost til at jeg er overbevist om at det er et mer naturlig og bra kosthold enn hva staten anbefaler, og studien(e) i den mursteinsboken underbygger sikkert dette enda mer. Det jeg stiller spørsmål ved er om denne boken sier noe som helst om barn og ketogent kosthold.
Greit BitTorres, mulig budskapet med innlegget ditt var at barn ikke trenger eller må ha brød, pasta og ris. Det er det da heller ingen av oss som betviler. Men det kostholdet du skisserer opp som det optimale i ditt første innlegg er et ketogent kosthold, og du kommer med påstander om at barn vil ha et forsprang (forsprang til hva da?). Det er det jeg stiller spørsmålstegn ved.
Så vidt meg bekjent er det ingen andre enn Fedon Lindberg som faktisk har tatt seg bryet med å si noe som helst om Barns kosthold sett i et "lavkarbisk" perspektiv, og jeg velger å lene meg på hans kunnskap når det kommer til kostholdet til min sønn.
Sist redigert av Cyan : 04-03-11 kl 13:40.
|