Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-11, 08:50   #47
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Forvirret av prøveresultater

Nyere forskning viser jo at D-vitamin ikke er et vitamin, men mer enn slags hormon, som mennesker kan produsere selv ved eksponering for sol. (Tilstrekkelig sterk sol, når skyggen din er kortere enn deg selv)

Det er helt grunnleggende for stoffskiftet, også for de som går på medisin, for det inngår i prosessen der det passive T4-versjonen av thyroksin omsettes i den aktive formen T3. Det er en lang tråd inne på sonjas hvor en av veteranene legger ut om sin d-vit bruk. Riktignok tar han tre ganger så mye som jeg en periode (15 ganger anbefalt dose), men da må han også dosere ned stoffskiftemedisinen. Dette er bare d3-altså, det er fullt mulig å overdosere på d2, som ikke omsettes lett i kroppen.

Og lavt stoffskifte gir også lite hårvekst...

Selv den ur-teite legen til moren og søsteren min sier at du kan nærmest ikke få for mye d-vitamin. (Og ur-teit: når ungene til søsteren beviselig har hatt svineinfluensa, du selv har sendt inn prøvene, hvorfor er det nødvendig å vaksinere dem også? I den samme sesongen?)

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat