|
Sv: Forvirret av prøveresultater
Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.
Hvis du er i shopping-humør så finnes denne: http://www.amazon.co.uk/Magnesium-Ch...9189388&sr=1-9
Som høres koko ut men altså er magnesium oppløst i vann, som epsom salt, kjennes trått som sjøvann omtrent.
Altså hvis du trenger magnesium, finnes det alternativer til å spise det og slite med magen, mener helt sikkert at magnesium flytter rundt på vannet i kroppen. Men nå er jeg gravvvid (radio karate!) og stå opp og tisse skjer meg uansett...
Eller spørre en tante om hun har epsom salt til overs og lage fotbad ev?
Mitt shoppinghumør er det ikke så mye i veien med, kontoen sitt derimot ... Det er et av de mer merkbare symptomene ved å være meg, nemlig at man er prisgitt det latterlige livsgunnlaget Nav forventer at jeg skal overleve på. Ja, særlig.
De plagene jeg får ved høye magnesiumdoser er alltid midlertidige, og det går over etter et par dager. Nå er ikke dosen SÅ høy, 600 mg, men det er perioder hvor jeg ikke trenger tilførsel i det hele tatt, og om jeg klarer å sove uten så mye tilskudd, er det top notch. (Jeg tror uansett søvnproblemene mine bare var forbigående pga stress). Jeg bruker en del salt i maten, og kun mineralsalt fra confecta, eller maldon, pluss at jeg drikker en del farris/taffelvann, så det er muligens derfor jeg kun trenger magnesium unntaksvis. Og når jeg ser på symptomene på kalsiummangel, så skjønner jeg kanskje hvorfor magnsium ikke nyttet så mye i denne omgagen (åh, du evige puslespill). Dette med kalsiummangel er vel uansett såpass spesielt at jeg kan ta det opp med lege, og kanskje få noen kruttabletter på blåresept! (Det er i alle fall lov å håpe!)

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|