Tråd: Cesar Millan
Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-11, 23:24   #88
aatinka
Medlem

aatinka sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 61
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Er stygt å si det, men krisemaksimeringa av CMs metoder er rett og slett kjedelig. Får assosiasjoner til nyfrelste som predikerer om "stedet hvor slemme gutter og jenter havner".
Hunder blir degradert til porselensdukker som er traumatiserte langt forbi redning forever and ever, så ødelagte og fulle av hat at de bare venter på en anleding til å angripe menneskeheten... dvs, de gjør jo ikke det, for dyra er totalt passifiserte og livredde. Osv osv.

(nå kunne det sikkert vært greit å "bortforklart" en slik uttalelse med lav blodsukker... )

Men, et seriøst spørsmål. Ville dere motstandere heller ha ønsket at rødsonehundene ble avlivet med en gang?

Jeg kan love deg at jeg ikke er "nyfrelst" eller mener hunder er porselensdukker - hvor har jeg antydet noe sånt? Eller at et knips eller dult traumatiserer langt forbi redning? Nå syns jeg du tillegger oss som ikke liker Cæsar Millan og hans metoder veldig merkelige meninger. Jeg har aldri ment noe i nærheten av det du sier her!

Nå vet ikke jeg hva en rødsonehund er, men antar det er en av de aggressive hundene som han "redder". Jeg ville ihvertfall ikke hengt den til den gir opp eller legge den i bakken slik Cæsar Millan gjør. Hva som burde vært gjort med den enkelte hunden kan jeg ikke si noe om, da måtte jeg vite mer om hunden enn det som kommer frem i klippet.

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat