Tråd: Cesar Millan
Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-11, 23:16   #83
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av butten, her.

Ok melder meg ikke helt ut ennda

Men lurer på om vi snakker om samme milan jeg Har aldri sett han være slik som beskrevet over.hrm..
Merkelig hvor forskjellig mennesker oppfatter ting.

Enig - nå synes jeg Kanskje er helt på viddene... jeg har aldri sett Cesar "straffe" en knurrende hund - har du? Sist i dag - for programmene går på dagtid nå og siden jeg er hjemme for tiden så får jeg de med meg - var det en hund som knurret og tilslutt bet matfar pga matforsvar. Cesar fikset dette ved å nærme seg matfatet, stå over matfatet til hunden roet seg. Hvor er straffen??

Sitat:

Hva skjer dersom vi straffer en hund for å knurre? Jo, den vil sikkert slutte å knurre ....... men hvorfor knurret den? det er en grunn til at hunder knurrer. Oftest for å advare og si at det er noe de ikke vil. De advarer oss - og vi kan endre på det vi gjorde som fikk de til å knurre.

Så du mener at om en hund knurrer over matfatet sitt når man nærmer seg så skal man gå vekk fordi det var det at man nærmet seg som utløste knurringen? Er du helt på styr? Da ender du opp som den familien som måtte binde hunden til radiotoren og skyve maten bort til den med kosteskaftet tilslutt! Det er jo livsfarlig om man har barn - som mister skiva på gulvet, hunden er på vei til å ta den og barnet bøyer seg ned for ta den opp?

Min vakre lille valp knurret EN gang over matfatet. Jeg fjernet matfatet til hun roet seg ned - da fikk hun maten igjen. Siden kom det aldri en lyd om noen nærmet seg henne mens hun spiste.

Sitat:

En hund som er redd andre hunder, bråker gjerne for å skremme de bort, siden den er redd og usikker. Dersom , man som han gjør, straffer hunden ved å heise den opp, kvele den, bruke pigghalsbånd som påfører hunden sterke smerter, eller andre kvelehalsbånd, legger i bakken, sparker , osv - SÅ PÅFØRES HUNDEN SMERTE SOM DEN FORBINDER MED DEN ANDRE HUNDEN. Hunder lærer gjennom assosiering. Hunden slutter kanskje å bjeffe eller utagere - FORDI DEN IKKE VÅGER - DEN ER REDD FOR SMERTEN. MEN den er ikke "rehabilitert"! den er like redd, den viser det bare ikke ,. og det er jo såååååå behagelig for oss eiere

Vet du - nå overdriver du så ille at jeg kan ikke ta deg alvorlig! Cesar har aldri sparket hunder - at man bruker foten for å dulte borti er IKKE det samme! Han legger sjeldent også hunder i bakken - vanligvis holder det at han forholder seg rolig - til hunden roer seg ned av seg selv. En hund som er "like redd men ikke viser det" - tror du virkelig at en hund kan SKJULE at den er redd? Hunder er instinktive - og man ser lett på en hund hvordan den har det.
Situasjonen med pigghalsbåndet har jeg sett - men husker ikke detaljene. Det jeg HUSKER av alle episodene jeg har sett er at det har vært spesielle vanskelige tilfeller der Cesar har brukt metoder som for deg ser dramatiske ut - men som er nødvendige - da alternativet er avlivning...

Har du forresten hund selv?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat