Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-11, 22:03   #30
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Forvirret av prøveresultater

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg vet du mener godt, men dette overser jeg bare. Jeg har en ok lege, men ikke en lege som har mer kunnskap enn en gjengs allmenlege, og jeg bedriver ikke selvdiagnostisering, akkurat, men prøver å finne ut hva som feiler meg, ettersom ingen andre klarer å gjøre det for meg. Er det så galt å ta interesse i sin egen helse?
Jeg har hatt helseproblemer hele livet, men de siste TRE årene har livskvaliteten min vært i snitt dritt, så vær så snill å la meg få lov til å prøve å legge sammen puslespillet, og kanskje ha muligheten til å se ting som lege/spesialist ikke ville ha sett på. Jeg klarer IKKE å sitte og tvinne tomler mens jeg venter på at legen er tilbake fra vinterferie, eller at jeg skal til Drammen om en uke.

KarMa40: Jeg tenker også at stoffskfitemedisin er aller siste utvei. Jeg vurderer også å prøver hvetegress/spirulina, og kanskje også d-vitamintilskudd når jeg får råd til det. Jeg har så lite energi og konsentrasjon om dagen at det rabler for meg. Det er jo sånn i perioder, men så lett å glemme i bedre perioder!

Jeg støtter deg 100% her photo - jeg har samme situasjon. Snakket med legen min i går og hun sa det samme - at jeg "leste for mye på nett" og at jeg ikke måtte "ta av"... jeg fikk forklart at hvis jeg ikke kunne få lov til å engasjere meg og hjelpe til så kom jeg til å gå på veggen!
Min lege har heller ikke nok kunnskap - jeg er henvist videre - med den evindelige ventetiden det fantastiske statlige helsevesenet kan tilby i dag... det å la mentalt svært oppegående mennesker miste fullstendig overskudd og ork til å engasjere seg i livet fysisk OG mentalt (det syns jeg er verst) - er pyton, og man må da ikke gjøre situasjonen verre ved å be de ikke engasjere seg i sin egen helsesituasjon... jeg har i tillegg flere erfaringer der leger har gjort feil/oversett ting som JEG tilslutt har måttet spurt om eller "fikset" på for å bli frisk - så jeg anser mitt engasjement som nødvendig for å bli frisk (Lå feks 8 uker UNØDVENDIG med de verste smertene du kan tenke deg før en ryggoperasjon pga for dårlig henvisning til spesialist...)

Puh... Kjente meg godt igjen her gitt!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat