|
Sv: Noen som vil ta en titt på min meny?
Opprinnelig lagt inn av Sjokoholiker, her.
veier alle maten sin, til alle måltid?
Kun i perioder. Dette for å være sikker på at jeg spiser korrekt, dvs nok protein og nok fett Karbo spiser jeg lite av og har talt så lenge at det går greit nå, men i starten talte jeg alt i flere uker 
Sitat:
Ketchup uten sukker, potetsalt inneholdt 12 gr karbo pr 100gr, ja jeg tok litt.. Som sagt jeg er ny på det og alt skal inn i huset.. Har nettopp bestilt starpakken. Vi hadde en haug av grønnsaker , men slett ikke så mye til å mekke en salat... Da tenkte jeg at et par/ tre winerpølser var bedre enn å gå på vanlig brød med masse karber...
Som sagt middags biten er lett å knekke, kutt potet, kutt pasta, ris , makaroni .. Spis kunn kjøtt/fisk grønnsaker/ salat og saus..
Lunsj biten er værre å knekke om man vil ha det variert og ikke har alt i hus.
Så både mannen og jeg må lære oss step by step hele veien.. 
Det viktigste å få avklart er at du/dere forstår prinsippet og det ser jeg dere gjør Det er også kjempefint at dere ikke stresser i starten - dere har mer enn nok tid å ta av Dessuten trenger ikke abstinensene bli så ille i starten.
Som alternativ er jeg og sambo (som IKKE spiser lavkarbo) blitt veldig glad i blomkålsalat istedet for potetsalat. Lettkokt blomkålbuketter (2 min og så i kaldvann) i majo/creme fraicheblanding med friske urter og selvvalgt snadder! Perfekt til grillmat feks 
|