Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-11, 22:20   #21
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen som vil ta en titt på min meny?

Opprinnelig lagt inn av Sjokoholiker, her.

veier alle maten sin, til alle måltid?

Kun i perioder. Dette for å være sikker på at jeg spiser korrekt, dvs nok protein og nok fett Karbo spiser jeg lite av og har talt så lenge at det går greit nå, men i starten talte jeg alt i flere uker

Sitat:

Ketchup uten sukker, potetsalt inneholdt 12 gr karbo pr 100gr, ja jeg tok litt.. Som sagt jeg er ny på det og alt skal inn i huset.. Har nettopp bestilt starpakken. Vi hadde en haug av grønnsaker , men slett ikke så mye til å mekke en salat... Da tenkte jeg at et par/ tre winerpølser var bedre enn å gå på vanlig brød med masse karber...

Som sagt middags biten er lett å knekke, kutt potet, kutt pasta, ris , makaroni .. Spis kunn kjøtt/fisk grønnsaker/ salat og saus..
Lunsj biten er værre å knekke om man vil ha det variert og ikke har alt i hus.

Så både mannen og jeg må lære oss step by step hele veien..

Det viktigste å få avklart er at du/dere forstår prinsippet og det ser jeg dere gjør Det er også kjempefint at dere ikke stresser i starten - dere har mer enn nok tid å ta av Dessuten trenger ikke abstinensene bli så ille i starten.

Som alternativ er jeg og sambo (som IKKE spiser lavkarbo) blitt veldig glad i blomkålsalat istedet for potetsalat. Lettkokt blomkålbuketter (2 min og så i kaldvann) i majo/creme fraicheblanding med friske urter og selvvalgt snadder! Perfekt til grillmat feks

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat