|
Sv: Med fokus på trening!
Har trent mye hele livet, minst fem ganger i uka, gjerne lange økter med både cardio og styrke. Trente slik i årevis og gikk opp i vekt (fra 60 til 78.5). Så "oppdaga" jeg heldigvis Ketolysekuren og dette forumet - og nå går vekta rett vei 
Trener fortsatt like mye - body pump, nike for runners, tabata, core puls, core bar,spinning osv. Jeg bare MÅ trene, ellers har jeg absolutt ingen overskudd, blir sur og umulig å ha i hus .
Fortsår ikke hvorfor Picasso må spise høylarbo en dag i uka - jeg opplever tvert i mot å ha både mer eksplosiv og mer utholdende muskelkraft på lavkarbo. Blir ikke sur i muskulaturen hvor mye jeg enn løfter.. føler at jeg har masser av energi, og kan trene i timevis uten å "gå tom".
Du spør etter andres treningserfaringer - og da har jeg spesielt en viktig ting å si;
Variasjon er viktig, ellers venner kroppen seg til treninga og intensiteteten blir lavere, uten at du selv merker det.
Planken: varier med å gå fram med et og et ben, evt. krysse foran det andre mens du står i planke. Gå opp og ned i armene fra albu til strak arm (veksle mellom hvilken arm du går opp på/ned på) Vipp kroppen framover i små bevegelser.
Alternativ: mens du står i planke, ta på ene kne og motsatt ankel, bytt side.
Armhevinger: etter hver armheving strekker du rakt fram en arm (såkalt supermann). Hold den ene armen oppe på en forhøyning, ta 10 før du bytter side, gjenta til det svir noe så skikkelig!
Apropos svie; det er når det gjør vondt du bygger muskler