Tråd: Maltitol
Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-11, 18:38   #44
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Maltitol

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Dette forstår jeg ikke. Etter å ha forsøkt å lese meg opp på dette på alle mulige sider, der det også har vært fagfolk som har svart, så har det (til tross for en del forvirring og påståelighet blant normale forumbrukere) vært en gjennomgående oppfatning at:

Maltitol tas delvis (og sakte) opp i tynntarmen, mens en del passerer til tykktarmen.

Nå er dette vel og bra for fedon-tilhengere, og for de som vil passe blodsukkeret sitt, men jeg er opptatt av å holde meg strengt i ketose en periode.

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan si at det taes opp i tynntarmen og andre ikke. Det dreier seg jo om fakta.

http://www.mendosa.com/netcarbs

Ja ,det er ikke gøy å ikke vite presis, enig. Jeg tror ikke det er forsket så mye på opptak fra tarmen rett og slett. Og folk reagerer ulikt også, har ulik tarmfunksjon.Om du vil være på den sikre siden kan du unngå maltitol. Min kropp tar ikke maltitol opp i særlig grad,tror jeg,fordi tarmen blir i ulage. At den blir i ulage tyder på at bakterier spiser opp maltitolen fremfor at min kropp tar den i bruk. Om du ikke merker noe på magen etter to dager etter hverandre med en atkinsbar vill jeg holdt meg unna. Du kan også sjekke blodsukkeret ditt etter inntak.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat