|
Sv: Jeg har det helt vanvittig jævlig
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Jeg ser du har vært medlem her en stund, men har du gjort en ny omlegging nå nettopp?
Jeg har alltid sett på det som en fordel å legge SAKTE om. Kutte ut litt og litt karbohydrater, øke langsomt på fettet, i stedet for å gå fra en høykarbotilværelse og hoppe rett inn i et ketogent kosthold. Da vil man få overgangsproblemer!
Så jeg tror du gjør rett å øke på karbohydratene, og heller ta en laaangsom nedtrapping, da det virker som om du har en ganske stor følsomhet for endringer. Det er ikke uvanlig å sammenligne sukkerabstinenser med abstinenser fra narkotikaavvenning, og ikke uten grunn.
Pass ellers på å få i deg nok væske, mineraler (særlig magnesium) og husk også på å øke på fettet når du igjen minsker på karbohydratene.
Masse lykke til! 
Nå vet jeg ikke hvordan det er å ha narkotikaabstinenser, så jeg vet ikke helt hvordan det er. Men dette fikser jeg ikke i lengden iallefall..
Anyway.. jeg holdt veldig lavkarbo/ ketogent i 4 uker i april-10. Og kan ikke huske at jeg hadde slike reaksjoner som nå. Hadde den vanlige hodepinen i 2 dager, men ikke noe mer.
Magesium spiser jeg på kvelden, sammen med krom og kalium.

|