|
Sv: Hvilke eksperter kan du stole på? VG
Jeg har ikke helt fulgt med på Fedons krumspring de siste årene, men leste boka "kost i balanse" når den kom. Og jeg må si jeg var imponert over å finne en bok som ikke bare sa at man skulle spise slik og slik, men også nevnte et og annet om hvorfor. Nå er jeg hverken helsefagutdannet eller har mer enn vanlig greie på ernæring, men jeg liker også å få litt bakgrunn for påstander. Og jeg må si jeg synes han er tøff som har stått i mot det etablerte helse-Norge i årevis, han ble jo periodevis uthengt og latterliggjort i diverse paneldebatter og kronikker for noen år tilbake.
Jeg opplever at Dag Viljen Polezynski møter akkurat samme motbør som Lindberg - et steilt helse-Norge, døv og blind for annet enn etablerte "sannheter". At Lindberg tjener penger på å hjelpe overvektige er helt greit for meg - det gjør ikke hans begrunnelser for hvorfor lavkarbo virker gunstig på blodsukkeret/insulinutskillelse mindre valide. Jeg håper virkelig VOF opplever braksuksess (også økonomisk) i tiden framover. Slik kan de kanskje nå enda fler med budskapet sitt - og vi andre kan slippe å bli uglesett i lunsjen 
|