Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-11, 18:39   #7
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Chronic pelvic pain syndrome

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Jeg har vært hos urolog for å utelukke patologi i urinsystemet; sterke smerter i nyrelosjer pga. stramme muskler. Etter cystoskopi og div. billeddiagnostikk ble alt frikjent, men den siste gjenstår; smertene. Kan gå opptil døgnet mellom hver gang jeg later vannet, og ikke fordi jeg ikke MÅ, men fordi jeg ikke får til. Blærespreng. <3
Gynekolog har også akseptert fenomenet nå, og etter å ha utelukket patologi i genitalier, samt strekk- og trykk-undersøkelser, så er VAS på en 8'er og diagnosen i boks.

Finner så innmari lite om dette på nett!

Hmmm, sitter i muskelaturen, ja! Kanskje ikke så rart om det ikke syns noe på røntgenbildene jeg har tatt, da!
Har slitt med bekkenet i 18 år, ingen behandling har hatt annet enn svært kortvarig effekt. Har den siste tiden slitt mye med smerter over nyrelosjene. Ikke sterke smerter, men akkurat sånn at det er litt mer enn bare irriterende!
Må nevne dette for min nye lege neste gang, tror jeg!

Men du, har du ikke fått engangskatetre? Er jo ikke akkurat sunt å late vannet så sjeldent!
Katetriserte meg selv i over 6 måneder, jeg. Går helt fint, det!
Og hvordan er det med avføring, da? Fungerer det? *profesjonell nysgjerrighet*