|
Sv: Et lite sukk - føler at jeg er vanskelig og spesiell ...
Hei.
Det er synd at du må føle det slik. Jeg har hatt veldig positive opplevelser med mitt kosthold. Når jeg er ute og spiser ber jeg om å få slippe alle former for potet, ris, pasta og brød. Jeg får litt mer grønnsaker eller salat i stedet, og har flere ganger opplevd at jeg blir tilbudt kaffe (uten å betale) i stedet for poteter etc.
På Mc Donalds så har de jo salat med stekt kyllingfilet, så kan man ta majones i tillegg. Eller du kan gjøre minst mulig ut av situasjonen, kjøp et par burgere og legg igjen brødet. Om du sier at du skal ha to cheeseburgere med salat uten dressing er det sikkert ingen som bryr seg om det. Så lar du bare være å spise brødet.
På kafeer er det alltid noe man kan spise. Ta feks et rekesmørbrød, skrap av rekene, salaten og majonesen - spis det og la brødet ligge. Metoden kan brukes på mange slags smørbrød.
Når det gjelder pris så pleier jeg å tenke slik: ok 120 kroner for et måltid med potet, vel da er vel ikke 120 kroner for et måltid uten potet noe verre....poteten skal bort og jeg vil ikke fungere som søppelbøtte, derfor havner den i en "riktig" søppelbøtte.
Stå på, ikke gi opp. Alle motbakker fører oppover, og snart er du på topp igjen.

|