|
Sv: Kalorier
Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.
En felle som er lett å gå i er å sove for lite og dermed ha mer tidsrom å kunne bli sulten i. Når man er trøtt er det også vanskeligere å spise fornuftig. Om man er oppe langt på natt f.eks er det lett å bli sulten om det er lenge siden middag, men om man hadde lagt seg til normal tid så en fikk 7-8 timer søvn ville en lagt seg før en ble for sulten. Nok søvn er dessuten viktig for å unngå overvekt hormonelt sett.
Et veldig godt poeng! Jeg merker godt at kroppen min "craver" mer når jeg ikke er uthvilt, selv om det ikke er så ille som når jeg spiste høykarbo.
Et annet viktig poeng med nok hvile er at fettforbrenningen settes igang i løpet av natten. De fleste våkner med ketoseånde dersom antall timer er tilstrekkelig. Skaldeman gikk ned sine siste kilo ved å kutte ut frokosten og forlenge fettforbrenningen som var satt igang i løpet av natten - og siden kroppene våre er så mye flinkere til å forbrenne fett på et ketogent kosthold, er dette mulig uten å gå i dørken av lavt blodsukker Mener å ha lest at han greide seg med fløtekaffe fram til godt utpå formiddagen.
Selv aner jeg ikke hvor mange kalorier jeg får i meg i løpet av dagen. Prøver å være strikt med karbohydratene, men spiser meg mett når jeg er sulten. Likefullt er frokosten en vane det er vanskelig å bryte - synes det er godt å spise i bilen på vei til jobb Merker at fettbålet brenner bedre de ukene jeg er flink til å spise mye fett og protein, og ikke så bra i uker med mye grønt, brøderstatning eller søtstoff. Etter en periode med mye salat er det godt med biff igjen, og omvendt. Tror jeg hadde tørna om jeg skulle spist det samme uke etter uke etter uke ... men det er jo meg, da 
|