Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-11, 00:53   #47
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier pr dag

Jeg ville aldri brukt ordet juks i denne sammenheng. Jeg tenker bare at noen kanskje "glemmer" hva de gjorde "i forrige uke" om de har vært flinke den siste tiden, og dermed ikke kan skjønne hvorfor en ikke har gått ned. Men jeg ser at det kanskje er å dømme noen for å være litt dumme, eller glemske. Ja, jeg ser det. Men dette er ikke noe personangrep så at noen skal føle seg tråkket på tærne beklager jeg. Kanskje jeg bare ville si: ikke glem å ta med i beregningen alt du faktisk inntar når du skal finne ut hvorfor din vekt har stagnert. Noen kan kanskje ha latt kostholdet skli ut uten å legge ordentlig merke til det. Det er faktisk ikke så dumt å holde nøye regnsakp om det går tregt.

Og ja, det kan være mange årsaker til vekt-stans. Selvfølgelig. Men akkurat det med alkohol har faktisk ikke vært snakk om som jeg har sett utenom i forbindelse med "hvilke sorter som er lov". Og alkohol mener jeg ikke hører hjemme i en slankekur.

Kanskje ingen av de som ber om hjelp pga vektstans har drukket alkohol, skeiet ut med snop eller annet. Det var bare en tanke som slo meg. Jeg så f.eks hvor mange som hadde skeiet ut i jula og i ettertid også, men at det er de samme personene som skeier ut som ber om forståelse aner jeg ikke.

Det ante meg at noen kom til å reagere når jeg la ut kommentaren, men jeg håpet det var verdt å legge det ut likevel. Men der kan jeg selvsagt ha tatt grundig feil.

Kommentaren min var ikke rettet mot de som allerede gjør alt til punkt og prikke. Det var en tankevekker til de som ikke gjør det.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat