Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-11, 21:42   #9
Varus
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2011
Varus er på en erverdig vei

Sv: Til dere med "treg" start

Selv begynte jeg på temmelig streng lavkarbo 1. nyttårsdag og merket ikke noen nedgang første uke(sjekket bare ved å bruke buksene mine og kjenne strammingen), men veide 110kg nyttårsaften, da jeg begynte. Jeg er en kraftig kar av bygning og er tidligere hobbystyrkeløfter, så jeg så ikke så veldig feit ut, men merket at kiloene satte seg som et belte rundt magen.(Det gjorde de aldri før i tiden, for da la de seg jevnt over alt. Veide 125kg en gang for 8 år siden og gikk ikke særlig opp i livvidde. Tok dem av på ca 3 mnd og var på 100 veltrente kilo)
Nå, etter strengt regime med null øl og alkohol(jeg er pasjonert ølfantast ) samt bare feit lavkarbomat så har jeg gått ned 13,5kg(veide meg for første gang igår) på under 2 måneder. Klarer å kneppe de ti år gamle buksene i str 36 nå og det har ikke skjedd på mange år.
Tror det tok nesten 2 uker før jeg begynte å miste vekt i særlig grad.
Har selvfølgelig trent jevnt hele tiden, med intervaller 4x4x2 om lag 3-4 morgener i uka FØR morgensmat samt kulevektstrening (Kettlebells, som de sier på engelsk) 3-4 ettermiddager hver uke, minus når jeg er på jobb i utlandet og får uregelmessig styrketrening, dvs ca 3 uker i tomånedersperioden.
Har ikke giddet å følge noen slags kostholdsfilosofi, men bare fokusert på å ete mye feit mat, kjøtt og fisk, samt noe grønnsaker som vokser over jorden. Null brød, knekkebrød, finncrisp, nøtter og alt det der, men har unnet meg lavkarbosjokolade ved leilighet. Har kjøpt egen farrismaskin og det må jeg si er et gulltips, siden det både er er EKSTREMT billig med hjemmelaget farris og også litt "ekstra", i alle fall reint psykisk, samt at en jo ikke legger på seg av vann.
Hadde én dag i slutten av januar da jeg bevilget meg noen øl og "vanlig" mat og skal ha en ny slik dag 8 mars, passende kalt Feitetirsdag etter tradisjonen og siste dag før fastetiden.

Mitt råd til dere som er nervøse og stresser... Ikke gå på vekta, særlig hvis dere trener tung styrketrening. Sjekk heller de klærne du vil ha på deg og prøv dem på etter ei stund. Ved mye styrketrening kan vekta gå opp(muskeløkning), men fettprosenten går ned.

Varus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat