Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-11, 19:25   #1252
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Ingen tvil om at trening gjør godt, jeg føler meg mye bedre både psykisk og fysisk når jeg har trent hvertfall.

Jeg har blitt anbefalt av min lege (Hexenberg) om å ikke gå over til fase 3 b osv, men fortsette på ren lavkarbo, altså rett og slett erstatte ett og ett produkt med protein og gr.saker og minst mulig stivelse. Jeg merker jeg eser ut bare jeg spiser en bolle, et kakestykke e.l. så jeg vet kroppen min ikke tåler så mye karbo, føler meg oppblåst og får vondt i leddene, så for meg er det enkelt å velge lavkarbo resten av livet. Men da selvfølgelig med litt mer fett enn ED tillater.

I helgen har vi koset oss med lavkarbo-rømmegrøt osv, tror ikke jeg går ned når jeg spiser slikt (selv om mange gjøre det, slik Streber nevner). så jeg må nok gå tilbake til helt ED og kutte ut en del av osten og rømmen som jeg har koset meg med siste uka. ble litt inspirert til å lage litt mer fristende middager når samboeren min gikk over til lavkarbo, men må nok innse at det er vedlikehold for meg og fortsette på ED til jeg har gått ned det jeg skal. Tror ED fase 3 er det som gjelder for meg nå fremover, men til uka prøver jeg meg på fase 2, men om jeg velger et ekstra måltid er det greit, men jeg skal unngå osten og rømmen.....og se om det hjelper på vekta.

Enig med deg, Streber, det er blodig urettferdig at vi ikke går ned på vanlig lavkarbo, men men, da har vi noe å se frem til hvertfall.

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat