Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-11, 14:58   #29
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Et lite sukk - føler at jeg er vanskelig og spesiell ...

Opprinnelig lagt inn av wollafruen, her.

Joda, det er lov å syte og klage litt, lag deg en lufteventil her

MEN! Og nå kan det hende du oppfatter meg litt krass, men det er kun godt ment - jeg tror du trenger å høre dette:

Du må slutte og prøve, å bestemme deg for å gjennomføre. Hva du velger å gjennomføre er selvfølgelig opp til deg. Din kostholdsfilosofi sier "Prøver meg på Ketolysekuren". Slutt å prøv! Enten ER du på ketolysekur, eller så er du det ikke. Om den ikke passer deg - les deg opp, let, søk og finn, og velg en annen vei å gå. Nicket ditt er "kanskje". Hva med "JAH!!!" ? Ikke lev livet med forbehold.

Og dette sier jeg fordi: Det er tydelig at dine medmennesker ikke støtter ditt valg om å legge om kostholdet. Om du er trygg på og tilfreds med ditt valg, er det enklere å stå imot. I hvert fall ha motet til å legge debatten, stresset og surmulingen død. Så klart dere kan gå på dollys! Men du kan ikke spise maten der. OG DET KOSEr DU DEG MED! Du koser deg med den maten du KAN spise. Det de koser seg med gjør deg overvektig, oppblåst, dårlig, inaktivt, energiløs osv osv (fyll inne det som passer ). Når du spiser riktig går du ned i vekt, kroppen begynner å fungere optimalt, du får kanskje flere "bivirkninger" som mange opplever: friskere hud, hår, negler, stabilt blodsukker, jevnere energi Få det innprentet hos de rundt deg at selv om du ikke kan spise det DE ser på som "kosemat", så er ikke DIN livskvalitet forringet av den grunn. Og da burde den ikke være det for dem!?

Det er slitsomt med folk som ikke respekterer ens valg, når mye av vårt sosiale liv baserer seg på å kose seg med mat som ikke er det beste for oss. Det gir mange en vekker, når noen går til ytterpunktet (som det tross alt er) å følge ketolysekuren (eller andre lavkarbofilosofier), og siden angrep er det beste forsvar er det mange som vil dra deg ned i møkka når du gir dem dårlig samvittighet for det DE velger å dytte i kjeften, som du lar være. Men den dårlige samvittigheten skal du ikke la dem tre over deg. Du gjør dine valg, de gjør sine. Ferdig med det.

Veldig bra sagt!
Kjære deg - du må slutte med å gå gjennom livet ditt og føle at du bare er til bry! Tror du noen av de andre tenker på om de er til bry for DEG noengang?? Skap avstand til disse som gjør dine valg vanskelige - de har rett til å si og gjøre som de vil - men DU har ansvar for å stoppe dette fra å påvirke deg til å si eller gjøre noe du ikke ønsker! Sett opp en liten lysgardin rundt deg der ingen andre kan bestemme innenfor - lytt - men ikke la det ANDRE sier bestemme din atferd!

Jeg har hatt mange like opplevelser som deg - og kom til et punkt der jeg måtte velge om jeg skulle leve etter MINE ønsker og drømmer - eller om jeg skulle legge opp livet etter hva andre ønsket jeg skulle være/gjøre...
Anbefaler igjen en av mine to favorittbøker om temaet - "Vekst og endring" av John Berglund. Den forklarer HVORFOR slike hendelser går så inn på deg og gjør at du føler du bare er til bry og er vanskelig... OG den hjelper deg til å gjøre det som er riktig for DEG! Se om du finner den på biblioteket, ellers kan du bestille den her feks. Jeg har den på nattbordet og leser et kapittel nå og da - og får stadig vekk påminnelser om hva livet egentlig dreier seg om...

Jeg tror det er mange i dag som har levd et helt liv på bakgrunn av andres forventninger - og det må vi slutte med!!!
Jeg har en gruppe venninner som samles av og til - som jeg har kjent i mange år - og vi kaller oss bare for "gudinnene" Vi bruker mye tid på å booste hverandre til å stå imot andres bevisste og/eller ubevisste manipulering av vår atferd. Vær en gudinne du også - og kjenn på hvor mye lettelse som kommer av å stå imot andres forsøk på å manipulere deg og ditt liv!

Jeg oppfordrer deg til å TA MER PLASS, hev hodet, fram med puppa og KJENN hvor deilig det kan være å være sjef over eget liv!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat