Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-11, 12:38   #18
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Et lite sukk - føler at jeg er vanskelig og spesiell ...

Bare angående McDonalds (og Burger King) så bruker jeg å kjøpe cheeseburger uten brød, salat og majones. Det har de som oftest (den koster sånn 4-5,- ekstra). Jeg tror ikke egentlig at dette er ren og god hverdagsmat, men særlig etter å ha forgiftet kroppen min (les: med ildvann) en kveld er dette noe jeg tyr til. Det påvirker ikke ketose iallefall og det betyr at jeg kan gå dit vennene mine går. Ofte kjøper jeg også pitakebab med kylling og spiser bare innholdet. Nå jeg skal på kafe drikker jeg ofte chai latte eller latte uten sukker. Det er nok litt mye karber i melka, men sånn av og til synes jeg det går greit. Dersom vi skal spise spør jeg ofte om vi ikke kan spise en plass de har noe jeg vet jeg kan spise noe. Salat syns jeg som oftest er kjedelig. Jeg spiser ofte middagsmat uten tilbehøret. Og så tenker jeg at selv om jeg ikke vet nøyaktig hva som er i alt så velger jeg det jeg tror er det beste valget. Jeg går ikke på kafe hver dag.

Uansett ville jeg forklart familie/svigerfamilie hvorfor jeg har valgt å spise slik som dette og at de trenger ikke gjøre så stort oppstyr ut av det. Jeg kan selv finne ut hva jeg kan spise og spørre om de på kefeen/restauranten evt. kan lage noe annerledes. Jeg spør ofte om å få byttet ut tilbehør med mye karbs med salat eller guakamole/rømme eller noe annet jeg kan spise og det fungerer som oftes bra. På Big Horn Steakhouse sa servitøren sånn "Åja, du vil ikke ha poteter, da kan du bare forsyne deg av salatbaren". Det var et kjempegodt alternativ.

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat