|
Sv: Den store felles ED-tråden
Søndag er en fin dag å tenke på - gjør det masse jeg, for da er det lite annet som krever min oppmerksomhet 
Og livet etter ED er et tilbakevennende tema, det - også dette med energiforbruk ved trening.
Har dere tenkt på det? Ser flere her på forumet ønsker å benytte en form for kalkulator som gir svar på hvor mye en forbrenner ved trening.....
Men nå er det jo sånn at vi alle forbrenner ulikt og energiforbruket styres jo også av intensitet i treningen, så da blir det vel umulig å sette opp en kalkulator som gir oss et fasitsvar på energiforbruk???
Har diskutert temaet litt med en venninne som går på GR, og hun er hellig overbevist om at det er mulig å beregne energiforbruk ut fra type trening, antall minutter og hva det når var hun ramset opp.
I think not! En slik utregning betinger at kroppen er en maskin, og at det ikke finnes individuelle påvirkninger som f.eks. hormoner...
Men for all del, what ever works sier jeg bare.
For meg er det godt nok å vite at trening booster forbrenningen min, jeg får bedre stresskontroll og sover myyye bedre siden kroppen fungerer bedre.
Og når det gjelder livet uten ED, så havner nok heller ikke jeg helt på Fedon-kost - det blir formye stivelse for meg.
Men lavkarbo blir det!
Hadde jo en 3-måneders-test-periode i fjor sommer, hvor jeg spiste generelt etter lavkarboprinsippet og på den måten holdt vekta stabil.
Var veldig flink til å skrive ned hva jeg spiste, så jeg har allerede et godt utgangspunkt for livet etter ED føler jeg.
Apropo det; kan det være at jeg fokuserer for mye på det som kommer etter ED - kanskje det er med på å stresse meg slik at vekta står stille 
Får skru fokuset over på nuet, for det er jo det som teller 
Og nuet sier at nu skal jeg gå på loftet og hente fram min kjære hobby hekling!
Fortsatt god søndag dere 

|