Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-11, 11:40   #17
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Et lite sukk - føler at jeg er vanskelig og spesiell ...

Du fortjener da minst like mye respekt for dine valg som den respekten du utviser for andres valg. Om du ikke får den respekten, har du all mulig grunn til å irettesette folk for det. Sitter kanskje du der og lister opp hvor mye sukker det er i det hvite rundstykket noen andre spiser, hvordan du gjetter at blodsukkeret deres oppfører seg som følge, eller nikker og sier "ja, man kan fort bli litt sløv og dum av så mye sukker, vet dere..." ?

Jeg tror ikke at du oppfører deg sånn - og dermed fortjener ikke du å bli behandlet med sånn kjas og mas og beskyldninger om være vrien og vanskelig.

Du er ikke "unormal", du har tatt et valg som går ut på å verne om, og forbedre, din egen helse. Hvordan kan noen tro at det er til gagn å sabotere dette?

Jeg råder deg til å stå på krava og demonstrere at dette ikke kan krangles om. Ta med deg mat når du skal spise hos slike mennesker. Hvis noen ymter om at det er uhøflig å ikke spise det som blir servert, så er forklaringen enkel: Dine kostholdsbehov er annerledes enn deres, og siden maten deres passer dårlig, er det vel enklest og mest hensynsfullt å besørge egen mat selv. Ikke sant? Så kanskje etterhvert noen av dem får lyst til å oppføre seg litt hensynsfullt - man kan i alle fall drømme...

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat