Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-11, 08:59   #25
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Du motsier jo deg selv litt, Bekkevi. Men ja, måling med sticks i noen utstrakt grad er egentlig helt unødvendig nettopp fordi det kun er en indikator, og knapt nok det.
Poenget med at det anbefales å teste på et bestemt tidspunkt på døgnet er fordi at om man først skal teste seg, så er det gunstig å gjøre det på et tidspunkt på dagen hvor resultatet ikke er påvirket av nylig inntatt fettrikt måltid eller det faktum at man har sovet og følgelig ikke spist på 8-10 timer.

Men jeg vil så gjerne si til dere som tester dere med sticks hele tiden: det er ikke nødvendig! Det er ikke fargen på sticks som avgjør om dere går ned i vekt! Jeg ser jo også mange eksempler på at den blir til en stressfaktor ...
Så, dette er i alle fall min anbefalning: Bruk ketosticksen som en kontrollindikator i spesielle tilfeller, kjenn ellers etter på klær, målebånd, vekt, og generell følelse i kroppen. Det skal uansett mye til å falle ut av ketose dersom man holder seg på det nivået av karber som Ketolyse fordrer, uansett hva sticksen sier!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat