|
Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!
Du motsier jo deg selv litt, Bekkevi. Men ja, måling med sticks i noen utstrakt grad er egentlig helt unødvendig nettopp fordi det kun er en indikator, og knapt nok det.
Poenget med at det anbefales å teste på et bestemt tidspunkt på døgnet er fordi at om man først skal teste seg, så er det gunstig å gjøre det på et tidspunkt på dagen hvor resultatet ikke er påvirket av nylig inntatt fettrikt måltid eller det faktum at man har sovet og følgelig ikke spist på 8-10 timer.
Men jeg vil så gjerne si til dere som tester dere med sticks hele tiden: det er ikke nødvendig! Det er ikke fargen på sticks som avgjør om dere går ned i vekt! Jeg ser jo også mange eksempler på at den blir til en stressfaktor ... 
Så, dette er i alle fall min anbefalning: Bruk ketosticksen som en kontrollindikator i spesielle tilfeller, kjenn ellers etter på klær, målebånd, vekt, og generell følelse i kroppen. Det skal uansett mye til å falle ut av ketose dersom man holder seg på det nivået av karber som Ketolyse fordrer, uansett hva sticksen sier! 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|