Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-11, 22:20   #74
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Når ingenting metter ...

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Neida, ikke fordommer, da misforsto du meg. Poenget mitt var snarere at det blir feil å generalisere nordmenns kosthold og vise hvorfor det plutselig advares mot omega 6, som tidligere ble anbefalt. Det blir så teit når det ene blir advart mot fordi da blir det ubalanse fordi man da spiser mye av noe annet. Men vi er enige begge to, ser jeg, vi vil ikke utelukke hverken omega 3 eller 6. Det er bra.

Vel, det er ikke en generalisering, det er fakta. Ingen betviler dette. Men myndighetene ser ikke dette som noe problem, det er forskjellen. Det blir litt som med lavkarbo, det er ikke offisielt godtatt kunnskap. Men det har like fullt vært kjent lenge. Du finner mye rundt omkring på forumet om dette hvis du leter, det er bl a diskutert i de trådene jeg har linket til.

Det går nesten ikke an å få for lite omega 6, fordi det finnes i nesten all mat, men det er veldig lett å få for lite omega 3, derfor er det så viktig å skyve forholdet over i riktig retning. Og derfor bør man bruke matoljer som ikke består av mye omega 6, for ikke å forskyve dette forholdet ytterligere

Sist redigert av Huldr : 25-02-11 kl 22:43. Årsak: presisering
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat