Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-11, 21:18   #33
Lisa-pyon
Medlem

Lisa-pyon sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 35
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Har virkelig lyst til å svare at du for all del ikke må ta medisiner. Men da får jeg vel på pukkelen tenker jeg...

Grunnen til at jeg sier dette er at min sønn har blitt skadelidende av å ta ADHD-medisinen Strattera. Han har fått skadet leveren og har pga. det en enorm kløe nedover beina.
Prøver å innføre ketogent kosthold på ham også, men han er altfor glad i søtt og melk til at det går helt smertefritt. Han er tross alt 16 år og bestemmer mye selv.

Jeg har fått et mye lavere og mer alvorlig stemningsleie med denne kosten og tror det har positiv effekt på ens handlinger i hverdagen, om du forstår hvor jeg vil hen - kan beherske meg mye bedre mm..

Jeg har vært litt skeptisk på ADHD medisiner selv, du har de som får bare gode ting uttav det, også har du de som begynner å hate seg selv og blir deprimert og ene med det andre. Men jeg vet jo ikke hvordan jeg ville reagert på medisinen.

Jeg har følt det hele livet at jeg har hatt AD(H)D (har en del i familien med det, så kjenner igjen tegnene), men min mor mente alltid at jeg måtte vinne over AD(H)D'en med vilje, og siden det så ut som det gikk bra på skolen så så hun ikke poenget med at hun skulle få meg sjekket.

Selv har jeg ville sjekke meg selv siden jeg fikk 1vgs, men fikk ikke gjort det da min mor nektet meg, så jeg sleit meg igjennom vgs, og mistet motivasjonen til å studere helt(søkte meg inn på universitet bare fordi...jeg følte jeg måtte). Da jeg ble 18 fikk jeg endelig velge selv, men måtte vente i venteliste i 1 år før jeg ble utredet og jeg hadde AD(H)D.
Grunnen til at jeg vil bare PRØVE medisiner nå, er pga. skolegangen. JEg har ambisjoner og studerer noe jeg elsker, og før da jeg var yngre, så holdt det med interesse for stoffet, så kunne jeg sitte oppslukt i flere timer, men det holder ikke lenger bare med interessen, jeg får ikke til å studere lengre, finnes ikke konsentrasjon.

Så jeg hadde skikkelig lyst å se om noe sntralstimulerende middel kunne ha positiv effekt på meg, eller om det bare ble negativt effekt.

Takk for rådet, og håper det går bedre med sønnen din nå! ..men jeg jobber fremdeles med å få medisiner, må bare gi det en sjangse

Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat