|
Sv: Den store felles ED-tråden
Begynner med det enkleste spørsmålet jeg Hapylady: Forskjellen på Fase 1 og 2 er at i fase 2 bytter man ut et eurodiet-produkt pr. dag med et kjøtt/fisk/eggemåltid. 150g rent kjøtt, 200g fisk eller 2 egg. Dessuten kan du ta deg et glass vin om dagen i fase 2!!
Det er jo utrolig frustrerende når vektnedgangen bremser opp litt, men med 200g ned har du jo ikke stoppet opp. Tror du kan regne med at det tar seg opp igjen neste uke. Det er mange grunner til at man ikke bør se seg blind på vekta. Kanskje har du bare litt ekstra vann i kroppen i dag? Er mensen på vei? Du har jo vært flink til å trene, så kanskje har du bygd muskler - de veier jo mer enn fett... Og du har jo allerede gått ned 6,5 kg i følge tickeren din - det er jo strålende!!!
Nå har jeg levd på denne dietten i over et år, tilbake i fase 1 for ørtiende gang, og selvfølgelig skulle jeg ønske det var flere produkter å variere med, men det gjelder å være kreativ med det vi kan spise. Smuldre opp müslibarer i melk til frokostblanding, lage gele av fun-light til å ha på pannekakene, blande krydder eller grønnsaksbuljong i kyllingsuppa, og tilsette sellerirot, squash, vårløk og paprika. Både brownies og cappuchino blir gode milkshakes, gjerne med litt ekstra kanel e.l. Jeg woker mye grønnsaker og blander med couscous'en, pastaen er knallgod med enten grønn eller rød pesto, og litt grønnsaker. Lag ratatouille-suppe til middag så får du brukt et dessert-måltid... Og når jeg vil kose meg litt ekstra i helga, kutter jeg opp stangselleri, paprika, squash, blomkål m.m. i biter og kjøper eller lager salsa-dip. Ikke veldig feil det...
Så hold motet oppe, det blir lettere med tiden!! Og gled deg til Fase 2 - da blir det så mye hyggeligere å gå ut og spise, eller ha venner på middagsbesøk!
|