Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-05, 14:04   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hvor lenge varte den, og hvor mange personer var med ?
Jeg bare lurer siden den kommer med motsatt resultat av flere andre undersøkelser som har vært publisert. Erfaring i lavkarbo miljø viser at de på lavkarbo dietter (for de som følger dem) vedlikeholder vekten lettere, oftere og lengre enn lavkalori.

Men nå er det ikke bare et spørsmål om hva som er best. Men hva som er best for hvem. Kaloritelling er garantert ikke for alle, - på samme måte som karbotelling ikke er for alle. Vi har unike kropper som reagerer vidt forskjellig. (Jeg må se BÅDE på karber og kalorier om jeg skal holde vekten i sjakk - ). For de fleste av oss her inne er det slik at vi allerede HAR prøvd kaloritelling, - uten at det har hjulpet oss å ta av. (Mulig fordi man må så lavt ned i kalorier at man er sulten hele tiden, noe man ikke er med lavkarbo). Først når vi begynner å se på karbene skjer det noe. Det kan også være medisinske årsaker til at karbotelling funker bedre for mange, - bl.a . PCOS, diverse allergier etc. For mange er grunne til at de legger på seg at de spiser ting kroppen ikke tåler (mel bl.a. Når de slutter med mel, - så tar de av og føler seg i tillegg mye bedre).

For min del har jeg aldri forstått ha som er så sunt med sukker, raffinert hvitt mel og ris - og ferdigmat. Min eneste last er pasta - og det spiser jeg kun en gang eller to i året - noe jeg "betaler" for i form av kraftig ubehag og vektoppgang etterpå.

Konklusjonen min er er altså at det ikke finnes noen fasit med hva som er rett og galt. Fordi vi er unike og har kropper som regarer forskjellig på forskjellig mat. Så nå vet du hva som er vitsen med Atkisn i forhold til lavkalori....