Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-11, 00:00   #32
Maylinn26
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 40
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På rompa eller i doskåla?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hmmm ... det er ikke så lett å svare på. Det er nok et felt som er ganske omdiskutert, her inne fremheves ofte mettet fett som det beste. Det er et ganske komplisert område å skaffe seg kunnskap om, men søk på tråder skrevet av MHM, hun er ernæringsfysiolog og har skrevet en del om dette.

Det er i alle fall viktig å ikke få for mye omega 6 (umettet plantefett) i forhold til omega 3. Det er en vanlig ubalanse som forårsaker mange problemer. Men på ketolyse er ikke det et kjempestort problem, tror jeg . Du trenger ikke tenke så komplisert, særlig ikke i begynnelsen. Men bruk smør når du steker, aldri solsikkeolje, soyaolje og slikt.

Edit: Omega 3 er uansett veldig viktig å få i seg Men ikke spis det før trening, da vil det forbrennes før det når hjernen der det skal nyttiggjøres!

Nei for jeg er ikke så glad i fisk å sånn se, så blir en del kjøtt og meieri produkter, også spiser vi grønnsaker til omtrent hvert eneste måltid da Men jeg må innrømme, jeg er VELDIG glad i kremen min

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat