|
Sv: ADHD/ADD og lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Lisa-pyon, her.
Jeg fikk diagnosen AD(H)D for en liten stund siden, men siden jeg er over 18år (er 20 nå) legen ikke vil ta ansvar om jeg blir avhengi av ADHD medisinene(som visstnok mange over 18 blir-.-) så nektet han rett å slett å skrive ut medisiner til meg. Selv om fastlege i hjembyen min som jeg har hatt i 20 år som kjenner meg og nevropsykologen jeg gikk til anbefalte at jeg prøvde ut medisiner for å se hvordan det fungerte hos meg. Men selv om jeg satt å gråt på legekontoret i over 20 minutter så nekta legen å skrive ut medisiner.
Siden jeg er student, og har flyttet hjemmefra får jeg ikke noe økonomisk støtte av foreldre, så å dra til privatlege eller få alternativ behandling av homeopat har jeg ikke penger til.
Små desperat leita jeg rundt etter alternative behandlinger og fant en side hvor det sto om proteinintoleranse hos de med ADHD. Jeg har ikke penger til å sjekke om jeg faktisk har det, men bare bestemte meg for at da får jeg kutte ut kasein og gluten å se hvordan det går. Siden jeg også har lyst å slanke meg litt, tenker jeg å gå på lavkarbo i tilegg når jeg har vent meg til kasein/glutenfritt kosthold.
Vi får se hvordan det går, håper virkelig jeg merker forkjell : )
Har virkelig lyst til å svare at du for all del ikke må ta medisiner. Men da får jeg vel på pukkelen tenker jeg...
Grunnen til at jeg sier dette er at min sønn har blitt skadelidende av å ta ADHD-medisinen Strattera. Han har fått skadet leveren og har pga. det en enorm kløe nedover beina.
Prøver å innføre ketogent kosthold på ham også, men han er altfor glad i søtt og melk til at det går helt smertefritt. Han er tross alt 16 år og bestemmer mye selv.
Jeg har fått et mye lavere og mer alvorlig stemningsleie med denne kosten og tror det har positiv effekt på ens handlinger i hverdagen, om du forstår hvor jeg vil hen - kan beherske meg mye bedre mm..

|