Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-11, 19:16   #15
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Inntak av rødt kjøtt og kreftfare..

Opprinnelig lagt inn av nilmor, her.

Poenget er at jeg bare etterlyser synspunkter fra forumet basert på vitenskaplig fakta.

Dette er ikke et ekspertforum Vitenskapelig fakta er også basert på øyet som ser - feks mener Drevon at han og hans like har MEST rett basert på de kilder de henviser til - mens feks Dag Viljen, Hexeberg og resten av lavkarbo-verdenen mener at deres kilder er MEST korrekt.

Til syvende og sist er det slik at vitenskapelige konklusjoner ofte dessverre er et resultat av hvem som betaler forskningen - eller at noen har misforstått og vridd resultatene i den retningen man ønsker...

Derfor anbefaler jeg at du oppsøker kildene i de fora som innehar eksperter - "Bedre uten brød" av Lutz er en glimrende start, Pål Jåbeks blogg en annen, og et abonnement på VOF anbefales Det finnes også mange andre - men jeg må innrømme at jeg har nok å fylle dagene med om jeg ikke skal bruke masse tid på å fordype meg i selve forskningsrapporter. Derfor søker jeg til de jeg stoler på til å oppsummere og evt dissekere slike rapporter (se ovennevnte) - i tillegg til de generelle diskusjonene på forumet når temaene kommer opp i media.

Hva jeg som lavkarbojunkie mener - kjøtt er fint - spis det om du har lyst - la vær om du har lyst - dette fordi INGEN har sålangt jeg har lest kommet med GODE NOK bevis for at kjøtt er farlig - ELLER at kjøtt er livsviktig (nå snakker jeg rødt kjøtt bare så det er klart)

JMO

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat