Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-11, 14:57   #7
surflover
Medlem

surflover sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 41
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Tja - hvorfor må du ha noe å tygge på? Min erfaring er at kroppen blir stresset av å så ofte måtte forholde seg til noe man spiser eller tygger på. (jeg blir ihvertfall rar i magen de dagene jeg småspiser noe lavkarboish hele tiden...). Spiser du NOK mat? og NOK fett?

Er det store IFA som er "godkjent" mon tro? Her må andre evt korrigere meg

Prøv å tenk gjennom i løpet av en dag hver gang du føler du "må" ha noe å tygge på - og finn ut hva det er som ligger bak? Er det når du er stressa? Kjeder deg? Er opprørt? Det å ha noe å tygge på hele tiden er en uvane som du fint kan klare deg uten. Jeg har redusert småspisingen min helt enormt - spiser sjeldent og med god stund i mellom. Jeg har fremdeles ubevisste "stappe noe i munnen" behov - og da går det med en atkins-bar.

Sånn litt synsing i forhold til dette, og spesielt min egen erfaring - så handler det om å være litt bevisstløs i gjerningsøyeblikket - så litt mer tilstedeværelse i nuet... (nå snakker jeg også til meg selv hehe)

JA, jeg får i meg nok fett, tror jeg Selv om det noen dager er en liten utfordring. MEn da drikker jeg kaffen min med Cocosa.

Og ja, Store Ifa.

Skal prøve å reflektere over "behovet" når jeg får lyst på noe
Lettere sagt enn gjort, men man får legge litt arbeid i det.

Takk for tips og råd

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat