|
Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!
Opprinnelig lagt inn av surflover, her.
Takk for råd!
Ja, jeg bør vel kutte ut sukkerfri drops og tyggis, men av og til så vil jeg så gjerne bare "ha noe å tygge på". tips?
Tja - hvorfor må du ha noe å tygge på? Min erfaring er at kroppen blir stresset av å så ofte måtte forholde seg til noe man spiser eller tygger på. (jeg blir ihvertfall rar i magen de dagene jeg småspiser noe lavkarboish hele tiden...). Spiser du NOK mat? og NOK fett?
Er det store IFA som er "godkjent" mon tro? Her må andre evt korrigere meg 
Prøv å tenk gjennom i løpet av en dag hver gang du føler du "må" ha noe å tygge på - og finn ut hva det er som ligger bak? Er det når du er stressa? Kjeder deg? Er opprørt? Det å ha noe å tygge på hele tiden er en uvane som du fint kan klare deg uten. Jeg har redusert småspisingen min helt enormt - spiser sjeldent og med god stund i mellom. Jeg har fremdeles ubevisste "stappe noe i munnen" behov - og da går det med en atkins-bar.
Sånn litt synsing i forhold til dette, og spesielt min egen erfaring - så handler det om å være litt bevisstløs i gjerningsøyeblikket - så litt mer tilstedeværelse i nuet... (nå snakker jeg også til meg selv hehe) 
|