Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-11, 20:24   #4
Maylinn26
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 40
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Partystoppere - Hvordan virker de egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Vi hører mye om partystoppere her på forumet, og alle leter vi vel etter en forklaring når vekta ikke går den veien vi vil den skal gå.

Nøtter, sørstoff, melkeprodukter, you name it. Det finnes mange matvarer som av en eller annen grunn hindrer vekttap for noen av oss, men hvordan virker de?

Jeg er rett og slett ikke fornøyd med å vite at mange opplever f.eks ost som en partystopper, for jeg trenger å forstå hva som skjer i kroppen min for å kunne gjøre noe med de problema jeg evt lager for meg sjøl.

Så jeg lurer:
Hva er det som gjør at matvare a, b og c er såkalte partystoppere (for noen)?
Gjør de at vi ramler ut av ketose?
Hindrer de fettnedbryting? Omdannes de til karber?

Jeg tror det er mye enklere å identifisere vår personlige "problemmat" om vi skjønner hva som gjør at den hindrer vektnedgang. Dessuten er jeg født nysgjerrig. Jeg tror aldri jeg passerte "Hvorfor det-stadiet", og glad er jeg i grunnen for det

Jeg har søkt på forumet, både foran og bak, men finner ikke tråder/kilder som forklarer partystopperne. -Men desto flere som ramser dem opp.

Så jeg spør: Hva er det som gjør at noen matvarer hindrer vektnedgang hos enkelte mennesker?
Har disse partystopperne noen fellesnevnere?

Jeg tror det er alt for lett å henge seg opp i det andre ser på som party stoppere, fordi det er ikke sikkert at du reagerer på noe som helst av det. Om man skulle kuttet ut alt som KAN være party stoppere, hva har man igjen da? Kjøtt og egg? Det er ikke veldig mye. Her i huset unner vi oss litt lett brus (pepsi max) inni mellom, å vi har litt søtning i krem inni mellom. Vi spiser selvfølgelig også meieri produkter... Jeg tror rett oss slett party stoppere fungerer slik fordi at vi er bygd forskjellig, å at ingen kropper kan reagere helt likt. Vi forbrenner på forskjellige måter, har forskjellige blodtyper osv... Skulle jeg fulgt blodtype dietten skulle jeg spist masse meiere produkter, kanskje det vil si at jeg kan spise mye meieri produkter på denne dietten også? Jeg vet jo ikke sikkert, men det virker jo logisk

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat