Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-11, 20:31   #12
annex
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 64
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan overleve en LKHF diett uten å føle seg kvalm?

Prøv å finne fettkilder som du "liker", så du slipper å "tvinge" i deg maten.

Jeg har cocosa i kaffen, kaldpresset rapsolje i smoothien, og det er fettkilder som jeg ikke merker at jeg får i meg.
Avocado, som er nevnt er helt suveren, man kan lage guacamole og bruke til mange slags middagsretter (i alle fall liker jeg det). Og laks med rømme og agurksalat glir alltid ned her.

Anbefaler linken til Våre fantastiske lavkarbosauser, der fins det mye å hente.

Lager meg gjerne en digg-tallerken, med biter av forskjellige oster, litt eggerøre (med en fløteskvett i), litt røkt og litt speket skinke, litt spekepølse, oliven, avocado, rødløk, rekesalat/majones osv osv og spiser som en tapastallerken. Nyter det og savner ikke brød.

Det med kvalmen gir seg nok, men tenker du på alle mulighetene du har til god mat, så finner du fort noe du kan spise, som du virkelig har lyst på.

Tror det er viktig at du varierer maten og kan glede deg til maten, og ikke føler at du må "tvinge" i deg "fettranden på koteletten". Spis heller kjøttdeig, lag tacovarianter osv. Det fins så utrolig mye god mat der ute! Her på forumet finner du masse gode oppskrifter, minner om at det er best å søke på forsiden, i google-søket der.

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg

Sist redigert av annex : 22-02-11 kl 20:42.
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat