Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-11, 19:56   #1
mio87
Medlem

mio87 sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
mio87 er på en erverdig vei

I ketose på 5. uken, plutselig masse migrene og hodepine ...

heisann

jeg er ei jente på 23 år som begynte på ketolyse for 5 uker siden, fordi jeg da veide 147 kg og selvfølgelig vil ned i vekt, jeg leste boken og mente at denne dietten så ut til og passe meg. I tillegg har jeg alltid vært meget plaget av migrene og hodepine, men aldri så mye at det har gått ut over jobb eller livskvalitet..jeg ville se om denne kuren kunne hjelpe. Legen min er litt håpløs, vil jeg legge til, jeg vet at man skal samarbeide med legen, men det er ikke mye samarbeid og spore hos min.

Jeg går på en epilepsimedisin som heter topimax, 100 mg hver dag. Den skal forebygge migrenen min. Jeg har lest i pakningsvedlegget at det er viktig og være hydrert, og at man skal være forsiktig ved bruk av denne i en ketogen kost. Hvorfor vet jeg ikke. Det står ikke at man skal la være og bruke den altså, bare dette med forsiktighet og at man bør være hydrert..

lenke til side om medisinen om noen er interreserte. på den siden står det riktignok ikke noe ketogen kost, men jeg fant det på denne siden.

Noen som vet hvordan jeg da bør drikke som er på ketolyse? jeg vet jo at jeg skal pøse på med drikke, opptil 3 liter til dagen, men kanskje jeg skal drikke mye mye mer.

grunnen til at jeg spør er at på vel 12 dager nå har jeg hatt 5 migreneanfall, det er ikke vanlig til og være meg. Det hadde jeg aldri før jeg begynte på ketolyse. Jeg sliter med søvnen også, men det gjorde jeg riktignok før også.
Det rare er at før virket migrenen min veldig påvirket av mat, så jeg forstår ikke hvorfor jeg har så mye vondt nå.

jeg har søkt og søkt og søkt i forumet men finner ingen svar..

jeg kjøpte gevita sin magnesium på apoteket, men lurte på om kanskje det også kunne være feil, så idag kjøpte jeg magnesiumen som følger med ketolysepakken for og se om det har noe og si. Utenom det tar jeg alle ketolysetablettene, jeg har tilogmed en dosett så jeg skal huske dem til riktig tid kombinert med de andre medisinene mine.

ellers spiser jeg variert med grønnsaker/fett/proteiner - og er alltid i ketose når jeg tester om kvelden.

om noen har tid og energi til og tenke sammen med meg frem til jeg får legetime, evnt byttet lege.. jeg har jo gått ned 8 kilo på 5 uker så jeg nekter og avslutte!

mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat