Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-11, 19:31   #1
UngeHerr
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2011
UngeHerr er på en erverdig vei

Skiftarbeid, lavkarbo og hjertesykdommer

Heisann

Først må jeg bare si at dette er virkelig ikke noe jeg har peiling på, men mer ett søk om noen har litt mer kunnskap enn jeg.Dette er rett og slett bare en liten lufting av tanker.Vær så snill å kommenter å rett på meg der jeg har skjønt ting galt

Slik jeg har forstått det kan man på "normalt" kosthold helst ikke spise på natt, da kroppen er i lagringsmodus og vil lagre store deler av energien vi inntar.Dette er hvertfall det jeg har lært siden jeg var liten.
På lavkarbo vil ikke dette gjelde i samme grad, hvertfall ikke på ketolysekuren.Blodsukkeret vil være stabilt og fint natten gjennom, og det igjen vil være postivt for hjertet.Man kan spise seg god og mett med god samvittighet på natten også.

Skiftarbeidere har en 50% større sjans for å utvikle hjerte- og karsykdommer i følge forskningen.Er dette ett tall som rett og slett kan senkes drastisk med en lavkarbodiett? Kan det virkelig være så enkelt? Eller er det helt andre mekanismer i kroppen som gjør at risikoen er så mye høyere? Er jeg helt ute på bærtur her? Og er det noe forskning som beviser noe som helst i noen retning?

Som sagt, så er dette bare ren synsing og spekulering fra min side.Men om det virkelig hadde vært så vel at lavkarbo kunne redusert faren, så er det jo virkelig noe jeg kunne tenkt meg å dele med mine kolleger på jobb

UngeHerr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat