Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-11, 09:11   #10
Fredrikke07
Medlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 44
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal jeg gjøre?

Ser du har fått mange fine svar!

Tenkte bare at du kanskje også burde sette deg inn i fedon og se om det kan være noe for deg? Da ligger du jo en del høyere på karbo, men med mindre fett, og du trenger egentlig ikke å telle karbo, men kanskje lurt å telle grovt i begynnelsen til man blir "kjent" med matvarene. Du skal jo ikke ned så veldig mange kilo og da kan jo fedon funke absolutt like bra!

Jeg spiser etter Fedon, spes. nå som jeg er gravid så er det greit å ha et kosthold med mer karbo enn flere andre retninger, synes det er enklere å ha riktig mat tilgjengelig også. Ellers så er jo lchf-maten helt nydelig også da!

Når du sier det høres "pes" ut å regne karbo i f.eks. brokkoli, er det jo i følge matvareguiden 2,1 g karbo pr. 100, så du kan jo spise temmelig mye grønnsaker pr. dag. Synes jeg da!
Men som sagt, på på Fedon trenger du ikke telle i den forstand. Der kan du jo også spise f.eks. skyr eller yoplait. Og så er det jo så utrolig mange herlige oppskrifter her, sjekk ut noen av dem! I går spiste jeg innbakte pølser f.eks. og hadde bløtkake laget av en meget enkel oppskrift her inne. Så det er neimen ikke mye man må forsake.
Sikker på at du finner ut av det og ikke ser på det som håpløst bare du får satt deg inn i de ulike retningene og tatt et valg!

Masse lykke til!

Sist redigert av Fredrikke07 : 21-02-11 kl 09:15. Årsak: tilføyelse
Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat