Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-11, 23:25   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Koffein .... og den motivasjonen

Opprinnelig lagt inn av cathrin09, her.

Det står på tips til nybegynnere at man skal unngå koffein helt de 2 første ukene. Hvorfor i all verden da? Er jo avhegig av kaffen min ... Den har jo ingen karber!? Jeg drikker ikke mye kaffe, men en kopp eller to per dag. Den er et must for meg.

En annen ting: Hvordan klarer dere å holde dere? Altså holde motivasjonen oppe og ikke sprekke?
Jeg klarte lavkarbo/ketolyse i 12 dager og gikk ned 3 kg etter nyttår, men så sprakk jeg og holdt det gående og gått opp 5 kg!!!
Ikke bra!! Jeg må komme meg ned i vekt nå, klærne passer ikke lenger ......

Motivasjonstips?

Lurer på hvorfor du sprakk med så mye god mat tilgjengelig? Hva var det du sprakk på?
Min motivasjon kommer av flere ting - selv om jeg ikke går ned særlig i vekt:
1. Jeg har nesten aldri diare lengre - noe jeg hadde 12-15 ganger om dagen før jeg begynte på lavkarbo - dette pga chrons.
2. Jeg er aldri sulten - og kan endelig spise mye majones og smør som jeg alltid har vært glad i
3. Maten gir meg jevn energi - og har hjulpet meg utav karbo-fangenskapet...

Jeg er sikker på at andre kan følge på med flere årsaker til å IKKE sprekke

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat