Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-11, 19:56   #7
tjeldberg
Medlem

tjeldberg sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Hva skal jeg gjøre....

Opprinnelig lagt inn av Fruktis, her.

Namen, så gode dere er da!! takk for svar så fort.. Jeg føler meg altså såå maktesløs at jeg ikke vet hvilken ende jeg skal stare i, og hvilken trå jeg skal følge.. Jeg sitter her inne og leser litt, og det ser så umulig ut å regne ut hvor mye karbohydrater det er i det jeg spiser.. for jeg kan ikke regne noe særlig kjapt... så jeg må liksom ha det inn med t-skje og vel så det.. så jeg får bare si tusen takk så lenge, så må jeg nok spørre mer underveis..

Generell regel, alt med under 5 karbo pr. 100g er greit. Se på innholdsfortegnelsem, det meste har pr. 100g noen har i tillegg pr porsjon.
Tenk ca max 20 pr dag, litt høyere er greit om du ikke vil hurtig ned, men da snakker vi ikke ketolysekuren, men generell lavkarbo.

ellers frukt, lite men igjen avhengig av hvilket nivå du vil ligge på, men alikavel begrenset da er MYE fruksukker i frukt. Bruk matvaretabellen. Finnes på nett bare å søk på google.

Grønnsaker = viktig og lavkarbovennlig. Jo inneholde karbo, men ikke store mengder. Men unngå potet og mais og begrens alle grønnsaker som vokser under jorda. Brokkoli og blomkål er supert f.ex

Ellers hiv innpå kjøtt, fisk og fett-jo mer fett jop lengre mett og jo fortere kommer fett forbreninga i gang, også av fett på engen kropp. Men unngå for mye ferdimat som pølse og karbonader - les på innholdsfortegnelsen og du vil se at de tilsetningene inneholder karbo. Pølse = 6 karbo pr 100g. rent kjøtt = 0karbo

så kan du velge retningslinje videre senere. Å husk det er en livstil, alt forsinner ikke over natta